måndag 17 november 2014

10 sätt att ge henne orgasm

Världen är full av sexexperter - och då menar vi inte dem som skriver välmenande spalter i tidningar. Vi menar vanliga kvinnor, och de är betydligt trevligare bekantskaper än en anonym samlevnadsförståsigpåare. Dessutom utför de alla experiment på sin egen kropp, och de är inte rädda för att dela med sig av sina erfarenheter.
Detta faktum beslöt vi oss för att utnyttja. Vi frågade helt enkelt tio olika kvinnor, vad som får dem att bli som mest upphetsade. Därefter bad vi ett antal experter förklara varför det är på det ena eller andra sättet och sätta ihop en bruksanvisning som talar om hur du på det mest effektiva sättet utför kvinnornas favoritaktiviteter i sängen.

1. Tryck på magen

"Medan vi har samlag, pressar min partner sin ena hand hårt in mot mitt underliv. Det gör att jag får helt fantastiska orgasmer."
Därför fungerar det
Fenomenet hänger sannolikt ihop med g-punkten, som befinner sig cirka fem centimeter in i slidan på den sidan som vetter framåt mot magen. Många kvinnor har aldrig lyckats hitta sin g-punkt, men det kan bero på att punkten kan ligga en bra bit in i slidväggen och därför är svår att nå - i synnerhet vid vanligt samlag. Genom att trycka på magen utifrån kommer emellertid g-punkten i nära kontakt med penis, och då händer det grejor.
Så skall du göra
G-punkten är något av ett mysterium, och den kan sitta på olika ställen från person till person. Du får alltså prova dig fram. Börja med att trycka försiktigt cirka tio centimeter under naveln medan du stöter. Du kommer garanterat att märka, när du prickar rätt.

2. Tätt intill

"När jag har klätt av mig, ställer min partner sig ibland framför mig. Han för sina handflator längs hela min kropp från topp till tå, utan att egentligen röra vid mig."
Därför fungerar det
Genom att röra händerna över kroppen nuddar du de små hårstråna på huden, och det ger en härligt, kittlande känsla. Samtidigt kan känslan av att nästan bli smekt vara väldigt upphetsande. Det ger henne en föraning om vad som komma skall, och visar dessutom att du tycker om och åtrår hennes kropp. Positiva förväntningar är en viktig del av den kvinnliga sexualiteten.
Så skall du göra
Hjälp henne att klä av sig (vilket ju i sig är trevligt). Ta hennes hand, och ställ dig precis framför henne. Stryk tillbaka hennes hår, och börja ända uppe vid tinningarna. Låt därefter händerna glida långsamt ned över axlar, bröst, mage, skinkor och lår så nära du kan utan att röra vid. Ju långsammare, desto bättre.

3. Upp och ned

"Medan vi älskade, vände min kille mig, så att jag låg tvärs över sängen med huvudet ut över kanten. Jag skulle precis protestera, när jag kände hur skönt det var. Strax därpå fick jag en kraftig orgasm."
Därför fungerar det
När man har huvudet nedåt rinner blodet till hjärnan, och man kan bli lite yr. Den känslan i kombination med fysisk njutning kan göra att vissa kvinnor upplever orgasmen kraftigare.
Så skall du göra
Lägg henne med huvud och axlar ut över sängkanten. Träng in långsamt, och var lite försiktig, när du stöter. Det är dumt om du knuffar ned henne från sängen. Ta det även lugnt, om du märker att hon börjar bli svimfärdig. Ställningen fungerar bäst om ni redan har hunnit en bit på vägen, så den är inte bra att börja med.

4. Byt till slow motion

"Min man kan ibland hejda sig mitt i en stöt. Då går han över till ultrarapid, och rör sig ut och in, centimeter för centimeter. Några minuter av det, så blir jag hel vild."
Därför fungerar det
Ett säkert sätt att göra en kvinna upphetsad är att vara oförutsägbar. Om hon aldrig är riktigt säker på vad nästa steg blir, växer hennes förväntningar. Därför är det bra med små överraskningar. Du kanske inte skall dra fram jättedildon utan förvarning, utan istället hitta på små, oväntade saker. Det kan du till exempel göra genom att ta en konstpaus och ändra stöthastigheten. Då undviker du samtidigt att överstimulera klitoris, vilket många kvinnor kan tycka är obehagligt - i varje fall i början av samlaget. Samtidigt kan du ju utnyttja knepet för att lugna ner dig, om du känner att du är nära att komma.
Så skall du göra
Hejda dig mitt i en stöt. Det kan vara medan du är halvvägs inne, eller medan ditt ollon bara precis nuddar vi hennes blygdläppar. Fånga hennes blick, ta några sekunders paus, och börja sedan stöta igen. Manövern får bäst effekt, om du börjar så långsamt som möjligt och sedan ökar takten gradvis. Det är tillåtet att se hemlighetsfull ut.

5. Prova med en kudde

"Min man lägger en hård kudde under min stjärt, innan vi börjar på missionärsställningen. Det ändrar vinkeln, så att hans stötar känns mycket bättre, och jag kommer snabbare."
Därför fungerar det
När det gäller stötteknik är vinkeln A och O. Slidan är full med känsliga nervändar, men du måste variera vinkeln för att stimulera dem maximalt. Om hennes underliv är lite upplyft, har du lättare att röra dig, så att du stöter från olika håll. Ett extra plus är att din penis lättare kommer i kontakt med klitoris, om hon ligger i en sådan vinkel.
Så skall du göra
Lägg en kudde under henne, innan ni skall börja med missionären. Det bästa är om hon själv får placera den så att hon ligger bekvämt. Börja med en ganska platt kudde och testa hur det fungerar. Om det känns bra kan du eventuellt komplettera med ytterligare en kudde. Du kan även variera ställningen genom att sätta dig upp på knä och hålla henne i ett fast grepp under skinkorna, medan du stöter.

6. Gå in för det

"Jag blir helt tokig, när min pojkvän slickar mig. Det är inte så mycket hur det känns, utan snarare den hängivelse han lägger i det som tänder mig."
Därför fungerar det
Många kvinnor är rädda att de inte skall lukta eller smaka gott nedtill. Om du kan få henne att koppla bort den rädslan, kommer hon garanterat att njuta av allt som du gör i den regionen.
Så skall du göra
Om du tycker om att slicka henne, så gör det uppenbart för henne. Stöna, sucka, grymta, eller tala helt enkelt om hur mycket du gillar det. Det enda du inte skall göra är att börja sjunga.

7. Knåda på

"Det bästa jag vet är att ligga ovanpå en man, medan han ger mina skinkor en rejäl genomknådning. Samtidig vill jag känna hans penis inuti mig. Det är det säkraste sättet för mig att få orgasm."
Därför fungerar det
Hos vissa kvinnor är stjärten en mycket erogen zon - mer än brösten. Om skinkorna blir rejält masserade, medan penis befinner sig i slidan, rör den samtidigt på sig därinne och kommer åt en massa känsliga ställen.
Så skall du göra
Börja med att hon sitter ovanpå dig, och låt henne därefter lägga sig ned. Ta tag i hennes skinkor, och ge dem en ordentlig knådning. Om du når, så låt gärna fingrarna glida ända ned till skrevet, och smek henne försiktigt där.

8. Var tungan på viktskålen

"När min man slickar mig, och jag är nära att komma, sveper han med tungan upp och ned för min klitoris i längdriktningen. Några sekunder av det, och jag är slut."
Därför fungerar det
De flesta män tror att klitoris bara är en liten knopp ovanför slidöppningen, men organet sträcker sig faktiskt långt in i kroppen och är omkring åtta centimeter långt. Om du för tungan snabbt fram och tillbaka över den synliga delen, så stimulerar du inte bara den, utan du får hela klitoris att röra sig.
Så skall du göra
Det avgörande är att se till att den lilla hudflik som täcker klitoris är ur vägen. Det sker ofta automatiskt, när kvinnor blir väldigt upphetsade, eftersom den synliga delen av klitoris sväller. Annars kan du dra bort huden med ett finger, så att du kommer åt med tungan.

9. Slicka och blås

"Min pojkvän gör en lustig grej: han slickar mig på ett mindre område, till exempel naveln, halsen eller skinkorna. Därefter blåser han på stället, slickar och blåser igen. Det ger en oerhört upphetsande känsla i hela kroppen."
Därför fungerar det
Hur gör du om du skall äta soppa som är för varm? Jo, du blåser på den. Samma princip gäller för vätska på hud - den känns kall om man blåser på den. Ju större kontrast det är mellan två erotiska upplevelser - hård/mjuk eller varm/kall - desto intensivare blir känslan. Därför är kontrasten mellan ditt kylande blåsande och din varma tunga en mycket effektiv igångsättare.
Så skall du göra
Du kan fukta en yta med vatten (saliv), men alkohol är bättre. Alkohol avdunstar lättare, och därför sker nedkylningen betydligt snabbare. Så ta med konjaken in i sovrummet efter middagen. Låt den skölja runt i munnen, och slicka på ett utvalt område (magen är ett bra ställe att börja). Blås därefter försiktigt, och slicka igen.

10. Skapa vakuum

"Jag var tillsammans med en man, som sög fast sina läppar kring min bröstvårta. Sedan började han omväxlande suga in och blåsa ut. Det var en härlig känsla, när det först uppstod ett vakuum omkring bröstvårtan och därefter ett tryck på den."
Därför fungerar det
Precis som det kan verka oerhört upphetsande att växla mellan varmt och kallt, kan växelverkan mellan vakuum och tryck ge en sexuell kick. Det är olika nerver, som registrerar att bröstvårtan utsätta för tryck respektive vakuum, och därför blir upplevelsen hela tiden omväxlande.
Så skall du göra
Nyckelordet är försiktighet, i varje fall i början. När du har sugit varsamt några gånger, kan du klämma åt med läpparna, så att du helt kapslar in bröstvårtan. Sug först in så att bröstvårtan står in i munnen på dig. Dra därefter in luft genom näsan, och blås ut genom munnen. Om det får henne att spinna som en katt, kan du gradvis öka sugstyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar